Fjällräven (505 producten)

High Coast heuptas Canvas broekriem Merano Canvas broekriem Abisko Visor Cap Keb Trekking Riem High Coast 24 rugzak Dames Abisko Tights 1960 Logo Långtradarkeps Cap Vardag Långtradarkeps Cap High Coast Lite Cap Heren 1960 Logo T-shirt Heren Karl Pro short Heren Sten Fleecevest Canvas broekriem Canvas broekriem Canvas Brass broekriem Merano Canvas broekriem Merano Canvas broekriem Kånken Bottle rugzak Dames Övik T-shirt Gear Bag Singi Side Pocket Packbags 1960 Logo Långtradarkeps Cap 1960 Logo Långtradarkeps Cap Sunrise Långtradarkeps Cap Bergtagen Nekwarmer High Coast Lite Cap High Coast Lite Cap Abisko Midsummer Riem Abisko Midsummer Riem Helags Cap Helags Cap Heren Fjällräven logo T-shirt Dames 1960 Logo T-shirt Pocket schoudertas Heren Arctic Fox T-shirt Heren Arctic Fox T-shirt Heren Övik T-shirt Kiruna hoed Heren Lägerplats T-shirt Dames High Coast Cool T-Shirt Reversible Bucket Hoed Ulvö Medium heuptas Dames Abisko Wool Tanktop Vardag Schoudertas Murena Silver Riem Greenland Pocket schoudertas Heren Övik Polo T-shirt Heren Övik Polo T-shirt Kanken Mini rugzak Kanken Mini rugzak Dames Abisko Sun hoodie Kanken rugzak Kanken rugzak Kanken rugzak Heren Ruaha short Heren Karl Pro short Heren Vardag Lite short High Coast Rolltop 26 rugzak

Alles begon klein bij Fjällräven. De veertienjarige padvinder Åke Nordin had nooit verwacht dat zijn knutselwerk zou uitgroeien tot een groot outdoormerk.


Van zelf gemaakte rugzak tot outdoorbedrijf


Nordin plande een langere migratie in 1950; maar zijn rugzak was niet geschikt voor zwaardere lasten. Dus bouwde hij zijn eigen rugzak in de schuur van het vakantiehuis van zijn ouders door een katoenen zak aan een houten frame te bevestigen. Zo werd het gewicht beter verdeeld en kon je ook zware lasten goed dragen. Het verhaal kwam rond. Zo kwamen rendierherders erachter - en lieten ze ook enkele van deze rugzakken voor hen maken.

Na zijn militaire dienst richtte Nordin in 1960 zijn bedrijf Fjällräven op, wat zich vertaalt als poolvos. De vestigingsplaats was de eenkamerflat van de familie in Örnsköldsvik. Dit groeide gaandeweg uit tot het huidige assortiment. Na de rugzakken kwamen condensvrije tenten, outdoorjacks en slaapzakken. Sommige producten uit het eerste decennium van het bedrijf zitten nog steeds in het assortiment en zijn klassiekers geworden, zoals het Greenland-jack (sinds de jaren zestig) of de Kånken ontworpen als schoolrugzakken (vervaardigd sinds de jaren zeventig).


Fjällräven - Robuuste en duurzame outdoorproducten


Vanaf het allereerste begin richtte Fjällräven zich op duurzame, outdoor-compatibele producten. "Wij ontwikkelen", legt perswoordvoerder Philipp Kloeters uit, "outdoorapparatuur die zijn inspiratie haalt uit de natuur en de wildernis als testbed gebruikt. Iedereen die veel buiten is, moet op zijn apparatuur kunnen vertrouwen en daar komt de robuustheid vandaan en Duurzaamheid is natuurlijk een heel belangrijk criterium, maar bij Fjällräven vertrouwen we ook op robuuste en duurzame producten omdat we ervan overtuigd zijn dat deze beter zijn voor het milieu dan kortstondige trendy items die maar één seizoen meegaan." Want hoe langer een jas of tent in gebruik is, hoe beter het ecologisch evenwicht.


"... een bijzondere verantwoordelijkheid jegens mens, dier en milieu ..."


Ook besteedt Fjällräven aandacht aan milieuvriendelijke processen tijdens de productie. Want vooral als outdoorbedrijf heb je volgens Kloeters "een bijzondere verantwoordelijkheid voor mens, dier en milieu. Net zoals echte outdoorvrienden hun camping zo verlaten dat ook anderen na hen kunnen genieten van de schoonheid van de ongerepte natuur." , willen wij als bedrijf de negatieve milieu-impact van ons handelen zo laag mogelijk houden. Toekomstige generaties moeten immers ook de mogelijkheid hebben om de natuur in te gaan en ervan te genieten."

De producten van Fjällräven maken nu steeds meer gebruik van gerecyclede of organische materialen. Vanaf 2015 zullen er alleen nog producten geproduceerd worden zonder impregnatie met geperfluoreerde chemicaliën (PFC), zoals de nieuwe Hardshell collectie. Bovendien, volgens Kloeters, "gebruiken we bij Fjällräven alleen ethisch geproduceerd dons (Fjällräven Down Promise), vertrouwen we op het toegenomen gebruik van gerecyclede en recyclebare materialen, voeren we klimaatcompensatie uit en ondersteunen we projecten zoals "Save-the-Artic-Fox" om de poolvos te redden". Fjällräven heeft deze richtlijnen in zijn code geschreven. Het bedrijf neemt echter niet alleen de verantwoordelijkheid voor het milieu, maar ook voor zijn medewerkers. Op deze manier versterkt Fjällräven de rechten van werknemers en eist het eerlijke arbeidsovereenkomsten en voorwaarden van zijn leveranciers.


Fjällräven - Een overzicht

Fjällräven is op het eerste gezicht herkenbaar. Dat komt niet zozeer door het opgestikte logo, maar meer door het onmiskenbare, tijdloze design. Rugzakken, waar alles mee begon, zijn nog steeds terug te vinden in het assortiment. Zoals de Kanken, ontworpen als schoolrugzak (meer dan vijfendertig jaar), maar ook tal van andere rugzakken en tassen in retrostijl.
Er is ook een ruim aanbod aan outdoorkleding: broeken, overhemden, fleecevesten, bodywarmers, donsjassen en regenjassen. Last but not least, een klassieker zijn de jassen, die er goed uitzien in het dagelijks leven en goed werken bij gebruik buitenshuis. De beste kleding voor de tijd buiten, of het nu gaat om wandelen, trekking of gewoon je benen en ziel laten bungelen.
Zo heeft het G-1000 materiaal, dat je zelf kunt waxen, inmiddels een cultstatus bereikt onder fans van de wildernis en Scandinavië. Vanwege zijn robuustheid en lange levensduur. Wat Fjällräven onderscheidt.