Arcteryx (161 producten)
Bird Head Toque Muts Bird Trucker Cap Grotto Muts Rho Muts Mallow Muts Ion Chalkbag Small Heren Atom Heavyweight Jas Word Head Muts Ion Chalkbag Dames Atom Heavyweight Hoodie Jas Logo Trucker Flat Pet Heren Atom Hoodie Jas Ion Chalkbag Large Rivet Handschoenen Heren Atom Heavyweight Hoodie Jas Dames Atom Hoodie Jas Dames Aerios 30 Rugzak Heren Atom Jas Dames Thorium Hoodie Jas Heren Beta Insulated Jas Dames Essent High-rise Tight 26 Dames Gamma MX Broek Heren Rho Hybrid 1/2 Zip Longsleeve Dames Motus Crew Pullover Heren Norvan Shell Jas Dames Essent Warm High-Rise Tights Heren Proton Broek Heren Atom Bodywarmer Norvan 14 Rugzak Dames Patera GTX Long Parka Dames Proton Broek Heren Macai GTX Broek Dames Proton Hybrid Hoodie GTX Jas Heren Thorium Hoodie Jas Dames Sentinel Insulated Jas Dames Patera GTX Parka Heren Rho Heavyweight Legging Dames Beta Insulated Mantel Dames Cerium Hoodie Jas Heren Motus SL boxershort Heren Norvan 7 Rugzak Dames Atom Jas Dames Beta Insulated GTX Jas Heren Rho Hybrid Broek Rho Handschoenen Heren Alpha Jas Dames Rho Zip Neck Longsleeve Heren Ionia Hoodie Dames Konseal Harness Klimgordel Dames Rho Hoodie Longsleeve Heren Gamma Guide Broek Heren Proton Hybrid Hoodie GTX Jas Dames Norvan 7 Rugzak Ion Touwtas Alpha FL 40 Rugzak Heren Beta Down Insulated Jas Dames Rho Merino Wool Crew Longsleeve Dames Motus Hoodie Heren Cerium Bodywarmer Heren Aerios 30 RugzakHoe een reptiel vleugels krijgt
Evolutie is een basiswet van het leven, alleen degenen die zich ontwikkelen, zich aanpassen en nieuwe manieren vinden, zullen overleven en het beste uit hun kansen halen. Bewust of onbewust was dit ook voor Archaeopteryx Lithograpica duidelijk. Daarom was hij de eerste hagedis die vleugels ontwikkelde om de lucht te veroveren. Het bedrijf, opgericht in 1989 in North Vancouver, British Columbia als Rock Solid, werd geïnspireerd door deze innovatieve geest. Het skelet van de vliegende hagedis werd het nieuwe logo van het merk en vanaf 1992 heette het Arc'teryx. De inheemse bergen van Canada zijn altijd een plek geweest voor dromen, maar ook een plek die hoge eisen stelt aan mensen en uitrusting. Voor de productontwikkelaars en ontwerpers van Arc'teryx biedt deze nabijheid van de bergen natuurlijk de beste mogelijkheden om aan slimme, functionele producten te werken. Vanaf het allereerste begin hebben ze zichzelf gezien als een groep gelijkgestemde mensen die elkaar ontmoeten in het ontwerpcentrum om eenvoudige oplossingen te vinden voor complexe problemen.
De vogel spreidt zijn vleugels
Een van de eerste producten was dan ook een warmgelamineerde klimgordel. In die tijd was het een absolute noviteit en een technologie waarop de superlichte klimgordels van de Canadezen vandaag de dag nog steeds zijn gebaseerd. De nabijheid van de bergen verhoogt niet alleen het bewustzijn van wat echt nodig is, het biedt ook de perfecte gelegenheid om nieuwe ideeën en prototypes direct uit te proberen.
Arc'teryx heeft zich intussen ontwikkeld van een pure klimuitrusting tot een merk dat alles biedt, van kleding en uitrusting voor de zwaarste expedities tot stijlvolle en functionele onderdelen voor het dagelijks leven. Aangezien de seizoenen in de Canadese bergen snel vervagen, heeft Arc'teryx de juiste kleding in het assortiment voor zomer en winter. Toerskiën of freeride skiën horen hier net zo goed bij als trektochten, trailrunning en bergwandelingen. En natuurlijk blijven de Canadezen trouw aan hun roots en voorzien ze je van alles wat je nodig hebt voor sport, alpine of ijsklimmen.
Optimisme als drijvende kracht
Een verklaard doel van Arc'teryx is om mensen opnieuw te verbinden met de ervaring van de natuur. "Inspirerend optimisme" noemen de Canadezen het, wat betekent dat de grenzen worden verlegd om mensen terug naar de natuur te brengen. The great outdoors is een plek om nieuwe perspectieven te vinden, persoonlijk te groeien en contact te maken met gelijkgestemde mensen. Met zijn assortiment wil Arc'teryx ons helpen de weg naar deze plek te vinden en volop te genieten van onze tijd daar.
Hoe zwaar de omstandigheden ook zijn, hoe onstabiel het weer - elke dag is een goede dag om in de natuur door te brengen. Minimalisme vormt de kern van de Canadese ontwerpfilosofie. Design klinkt misschien een beetje te veel als kunst, maar bij functioneel design volgt vorm de functie. hoeveel is genoeg Wat kun je weglaten? Hoe wordt goed geweldig? Een goed ontwerp is het resultaat van instinct, discipline en kennis. Een goed ontwerp bewijst zich bij elk weer, beperkt je bewegingsvrijheid niet, verbetert je buitenervaring en is tijdloos elegant. Dit type ontwerp is de handtekening van Arc'teryx geworden.
Design, ervaring en het juiste doen
Naast design zijn er nog twee andere pijlers waarop Arc'teryx zijn DNA bouwt: het juiste doen en ervaring. Doen we het juiste is een vraag die Arc'teryx stelt bij elke beslissing die we nemen. Gebruikt het merk de juiste materialen? Werkt het goed en met de juiste mensen? Gedraagt het team zich correct naar de maatschappij, de natuur en de buren? Het juiste doen verwijst naar de kwaliteit, maar ook naar de duurzaamheid van de producten en benadrukt ook de maatschappelijke verantwoordelijkheid van het bedrijf.
Naast onze eigen kennis vertrouwt Arc'teryx bij het uitproberen van de producten ook op de ervaring van atleten, gidsen, berggidsen en deelnemers aan zelfgeorganiseerde evenementen. Wat in theorie goed klinkt, moet zich immers ook in de praktijk bewijzen. Samen zorgen deze drie pijlers ervoor dat u erop kunt vertrouwen dat Arc'terx alleen de beste materialen op de meest technisch geavanceerde manier en met de grootst mogelijke zorg gebruikt. Wanneer elk detail klopt, zijn het resultaat producten die zelfs de meest extreme belastingen aankunnen, waar niets teveel is en die ook licht, veerkrachtig en absoluut efficiënt zijn.
Er is altijd een weg
Evolutie is een zeer optimistische gedachte. Wie nadenkt over hoe goed beter te maken, hoe licht lichter te maken, hoe robuust robuuster te maken, rust niet op zijn lauweren. Het klinkt misschien absurd voor een hagedis om plotseling te willen vliegen - en toch is het gelukt. Daarom zoekt Arc'teryx altijd een weg vooruit. Aanpassing, ontwikkeling en creatie zijn essentiële onderdelen van de manier waarop Canadezen denken, omdat de beste oplossingen worden gevonden in de moeilijkste omstandigheden. De relatie met de natuur is hier een integraal onderdeel van - alleen als je ermee bezig bent, zul je het begrijpen, alleen degenen die het begrijpen, zullen ervan leren.
Merkfeiten Arc'teryx:
• Arc'teryx… opgericht in 1989 als Rock Solid in North Vancouver, maakt deel uit van de Finse bedrijvengroep Amer Sports
• Best bekend om... Functionele kleding van topklasse voor de meest extreme uitdagingen
• Bekende atleten van dit merk zijn... Austin Ross (ski), Jesse Huey (alpine klimmen), Adam Campbell (trail running) en nog veel meer.
• Een klassieker is... het Alpha SV jack
• Duurzaamheid: Arc'teryx is een bluesign-systeempartner, vertrouwt op RDS-gecertificeerd dons, produceert zijn topproducten nog steeds in Canada en werkt samen met Ocean Wise.
Arc'teryx bij Bergzeit:
Alles van Arc'teryx vind je hier.