Voor retourzendingen vragen we een kleine bijdrage van €3,95 om het artikel te reviseren. Dit is tevens voordeliger dan zelf het pakket naar ons toe te sturen.

Ongebruikte goederen kun je binnen 100 dagen naar ons terugsturen. (Je wettelijke herroepingsrecht blijft los daarvan van kracht).

Ga als volgt te werk:

  1. Meld je retourzending aan via het Bergzeit Retourenportaal.
  2. Zodra de aanmelding compleet is, kun je ons voordelige retourlabel á €3,95 downloaden (bedrag wordt automatisch van de terugbetalingswaarde afgetrokken. Je ontvangt het retourlabel tevens per e-mail).
  3. Print het label uit en plak het retourlabel op het pakket.
  4. Geef het pakket af aan de verzender.
Na ontvangst van de retourzending wordt het aankoopbedrag binnen de wettelijke termijn van 14 dagen aan je terugbetaald via de betaalmethode die bij de bestelling is gebruikt.
Let op: de kosten voor het retourlabel á €3,95 worden automatisch van het terug te betalen bedrag afgetrokken. Je wordt via e-mail op de hoogte gehouden van de status van je retourzending.


Iets ruilen is helaas niet mogelijk, je kunt hiervoor je 'oude' bestelling retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen.


Voor defecte producten lees je de voorgangswijze hieronder.


Neem contact op met onze klantenservice om bestellingen telefonisch te retourneren.


Voor ongefrankeerde retourzendingen (zonder Bergzeit retourlabel) brengen wij verhoogde transportkosten van €18,- in rekening.

Nadat wij je retour hebben ontvangen, wordt het aankoopbedrag binnen de wettelijke termijn van 14 dagen aan je terugbetaald via de bij de bestelling gebruikte betaalmethode. Je wordt hierover per e-mail geïnformeerd.

Mocht je product binnen de wettelijke garantieperiode van 24 maanden kapot gaan, dan nemen wij je klacht graag in behandeling. Hier hebben we kort op een rijtje gezet hoe je het beste te werk kunt gaan bij een klacht.

Uit respect voor ons personeel vragen we je om reeds gebruikte voorwerpen grondig schoon te maken voordat je ze aan naar ons terug stuurt.

Als we bevuilde producten van je ontvangen, sturen we die onbewerkt weer aan je terug.

  1. Nadat je de producten schoon hebt gemaakt (cq. gewassen), kun je je defect aanmelden via ons retourenportaal. Selecteer "Artikel defect / incompleet" als reden voor de retourzending en gebruik het tekstveld om het defect te beschrijven.
  2. Zodra de aanmelding compleet is, ontvang je een retourlabel voor de retourzending. Deze wordt tevens per e-mail toegestuurd.
  3. Print het retourlabel uit en plak deze op het retourpakket.
  4. Geef het pakket aan de verzender.

Zodra we het defecte artikel hebben ontvangen, gaan we direct aan de slag. Wij zullen uiteraard proberen het defect zo snel mogelijk af te handelen, maar we willen je er graag op wijzen dat een defect enkele weken kan duren. Je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de status van het defect.


Als je vragen hebt, kun je ons natuurlijk een e-mail sturen via ons contactformulier.

Hopelijk gebeurt het niet, maar gedurende het transport kan het voorkomen dat het pakket beschadigd raakt. Controleer daarom bij ontvangst van je bestelling of het pakket compleet en onbeschadigd is. Weiger het pakket a.u.b. als het pakket duidelijk beschadigd is.

Als je na aanname schade opmerkt, moeten we samen schade claimen bij DHL in het kader van de transportverzekering. Hiervoor hebben wij een door de klant ingevuld schaderapport nodig. Deze kun je uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst indienen bij DHL. Is je pakket niet geleverd met DHL, neem dan direct contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Dien de klacht in bij DHL, dit gaat eenvoudig via de DHL chat. Geef aan dat je pakket beschadigd is. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice via ons contactformulier en stuur het document naar ons door, zodat wij de transportschade bij DHL kunnen indienen.

Door dit te doen help je ons en jezelf qua verwerkingstijd enorm!

De wettelijke garantie voor geleverde goederen geldt ongeacht of je transportschade aan DHL meldt of niet.

Alvast bedankt!